Kalau mai penang..

Ni antara tempat2 best di Penang yg wajib anda lawati jika berkunjung ke sini.

BUKIT BENDERA


Buat pengunjung yang pertama kali ke Pulau Pinang seharusnya menjejakkan kaki mereka ke sini.


Pemandangan dari atas bukit dan panoramanya amat menarik sekali.

Jadual waktu keretapi bergerak - Waktu keretapi bertolak dari bawah : 6.30 am (cuti) 7.00am hari biasa dan setiap setengah jam hingga jam 9.00 pm. Sabtu : 6.30am, 6.45am, 7.00am dan setiap setengah jam hingga jam 11.00pm Tiket untuk dewasa RM4 (pergi balik / return) manakala untuk kanak-kanak 12 tahun kebawah RM2 (pergi balik / return).


TAMAN NEGARA


Taman Negara Pulau Pinang terletak di Teluk Bahang, Daerah Barat Daya. Jaraknya dari bandar Georgetown adalah lebih kurung 20 kilometer. Taman negara ini adalah seluas 1381 hektar yang merangkumi keluasan daratan dan lautan yang telah digazetkan. 


KOMTAR



Menara KOMTAR (Kompleks Tun Abdul Razak) terletak di Georgetown, Pulau Pinang. Menara KOMTAR merupakan bangunan tertinggi di Pulau Pinang dan ke-6 di Malaysia. Bangunan ini berbentuk segi 12. Bangunan yang menempatkan ruang pejabat ini mempunyai ketinggian 232m atau 760 kaki dan mempunyai 65 tingkat kesemuanya.
TOKONG ULAR



Gambar oleh Khalruzi Yazid; sumber: Malaysia My Second Home
Tokong ini terletak di Sungai Kluang dekat lapangan terbang di Bayan Lepas.
Ia lain daripada yang lain. Tokong jenis macam ini yang penuh ular-ular jarang dijumpai di mana-mana tempat di semenanjung kecuali Pulau Pinang, dan mungkin berhala kecil di Subang Jaya


-copy/paste-

kereta sewa penang murah
(cheap penang car rental)

No comments:

Post a Comment