Tempat2 menarik di penang edisi 2

Chow Rasta Market

  di sinilah SYURGA JERUK! 

Nasi Kandar Beratur 


Jalan-jalan waktu malam, terus je drive ke Nasi Kandar Beratur. Kedai nasi kandar paling famous kat Malaysia. Senang aje nak pegi, sebelah Masjid Kapitan Keling. Parking pun mudah. Peliknya kedai ni, ia dibuka pada pukul 10.00 malam. Kalau lambat, beraturlah jawabnya. Memang panjang dia punya barisan!
Semua lauk sedap, tapi mengikut pemerhatian, ramai yang ambik isi telur ikan dan ayam goreng. Ayam goreng panas-panas! Harga lebih kurang sama dengan kedai mamak di KL. Nasi + Ayam goreng + sayur = RM7.50. Ayam besar. Potong 4. Pengsan nak habiskan! Teh tarik dia, terbaik!



Nasi Kandar Line Clear



Satu lagi kedai nasi kandar yang popular di Penang adalah Nasi kandar Line Clear. Lebih kurang sama aje juadah yang dijual dengan Nasi Kandar Beratur. Ia dibuka untuk waktu makan tengahari hingga malam. Kat sini pun beratur juga. Harga pun lebih kurang sama.
Tapi mengikut apa yang saya rasa, Nasi Kandar Beratur lagi sedap dan invironment-nya lebih bersih dari Line Clear. Masih takde WOW-factor untuk saya di Line Clear.
Kedai ni terletak di Jalan Chulia berhampiran Penang Road. Tak jauh dari Chowrasta Market. berhadapan dengan Pasaraya Maiden. Harga sedikit mahal dari NKB.

No comments:

Post a Comment